“Ferro, vent i aigua: els molins de vent d’Osona”

Inici  /  Exposicions temporals  /  Passades  /  Passades - 2018  /  “Ferro, vent i aigua: els molins de vent d’Osona”

Un treball de recerca del patrimoni osonenc

Aquesta exposició és el resultat del treball de recerca i inventari sobre aquests ginys hidràulics a la comarca d’Osona realitzat per Xavier Cervera i Jordi Cervera. Aquest treball ha permès localitzar 31 d’aquests singulars elements del patrimoni osonenc. La recerca no es dona, però, per finalitzada, i els seus autors resten oberts a la incorporació de noves informacions sobre els molins inventariats o sobre nous molins que no hagin estat incorporats en aquest primer inventari.

A la comarca d’Osona, aquests molins de vent per a l’extracció d’aigua o molins aiguaders apareixen amb la revolució industrial i comencen a decaure amb l’arribada de l’electricitat. Durant aquest temps, aquests ginys proliferen allà on hi ha necessitat de rec, substituint els animals de les sínies i facilitant l’extracció de l’aigua dels pous per dur-los cap als masos o les hortes.

L’exposició ha comptat en la producció amb la col·laboració del Museu del Ter i podrà veure al museu fins al 3 de febrer de 2019.

INFORMACIÓ PRÀCTICA

Calendari:

De l'1 de desembre de 2018 al 3 de febrer de 2019

Horari:

De dimarts a diumenge i festius de 10 a 14h. Festius tancats 25 i 26 de desembre i 1 de gener

Preu :

Gratuïta