Inici  /  Noticies   /  Celebració del tercer BIOBLITZ a Osona

Celebració del tercer BIOBLITZ a Osona

El Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – UVic – UCC, el Museu del Ter – Ajuntament de Manlleu i el Grup de Naturalistes d’Osona – ICHN preparen un any més el BIOBLITZ a OSONA. El proper 26 de maig, l’espai natural de Pla de Savassona a Tavérnoles serà explorat intensivament pels participants en aquest conjunt de sortides.

El Bioblitz és un esdeveniment de descoberta de la natura iniciat el 1996 als Estats Units i que fa uns quants anys que promou el Museu de Ciències Naturals de Barcelona a Catalunya. Durant un període de 24 hores, naturalistes experts en grups biològics de flora i fauna prenen mostres, fan fotografies i identifiquen el màxim nombre d’organismes d’un espai singular, ajudats per voluntaris.
El Bioblitz reuneix científics, naturalistes, estudiants, i ciutadans de totes les edats, voluntaris, amb formació prèvia o sense, que porten a terme el treball de camp conjuntament.

El pròxim 26 de maig els voluntaris podran participar a les sortides que més els agradin d’un ampli ventall: vegetació, anellament d’ocells,mamífers, peixos, amfibis, papallones diürnes, orquídies, macroinvertebrats aquàtics, libèl•lules i rat penats. Els participants ajudaran a esbrinar la biodiversitat del Pla de Savassona a Tavèrnoles.

Totes les fotografies i dades obtingudes es mostraran a través de les xarxes socials #BioblitzOsona2018 i dels comptes de twitter @cerm_uvic @museudelter i @GNOsonaICHN .

Ho organitza: Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis–UVic-UCC, Museu del Ter i Grup de Naturalistes d’Osona – Institució Catalana d’Història Natural.

Hi participa i col·labora:
L’Espai Natural Guilleries-Savassona, el Grup d’Anellament de Calldetenes-Osona i el Grup Orquidològic de Catalunya.

PROGRAMA BIOBLITZ OSONA 2018 –SAVASSONA- dissabte 26 de maig (tot el dia).

GRAELLA DE SORTIDES
HORA GUIATGE ZONA
ANELLAMENT D’OCELLS 8:00 a 10:00 *Aquesta activitat es perllongarà durant tot el matí GACO

Pla de Savassona
MICROMAMÍFERS i MAMÍFERS 9:00 a 10:00 CERM – UVic – UCC i GNO Caminada a l’entorn de Savassona
AMFIBIS i INVERTEBRATS AQUÀTICS 10:00 a 12:00 CERM – UVic – UCC Bassa del Pla de Savassona
PAPALLONES DIÜRNES 12:00 a 14:00 GNO

Caminada a l’entorn de Savassona
DINAR OPCIONAL * Preu tiquet: 9 € (reserva el dijous previ a la sortida, el dinar consta de fideuà de carmanyola, beguda i postre) Ompliu el formulari de l’activitat i marqueu la casella si us voleu quedar a dinar indicant el nombre de persones.
LIBÈL·LULES 15:00 a 17:00 GNO

Basses del Pla de Savassona i de Sant Feliuet
ORQUÍDIES, ALTRA FLORA VASCULAR I VEGETACIÓ 17:00-19:00 GNO i

Associació Flora catalana

RAT PENATS 19:00 a 20:00 GNO

Caminada a l’entorn de Savassona
MATERIAL NECESSARI: LABORATORI: Cal anar a mirar si és possible instal·lar un petit laboratori portàtil

(-2 Lupes, 2 taules, etc.)

PUNT DE TROBADA: Pla de Savassona. (S’aconsella aparcar els cotxes al poble de Tavèrnoles i arribar fins a Savassona amb el mínim de cotxes possibles ja que l’aparcament de Savassona és molt reduït).

UBICICACIÓ: consulteu-la aquí

OMPLIU EL FORMULARI PER INSCRIURE-US A L’ACTIVITAT:

Els desplaçaments es fan de manera particular i per compte propi. Les activitats únicament estan cobertes per l’assegurança de Responsabilitat Cívil de l’organització. La resta de successos que es puguin esdevenir no tenen cobertura. Les dades facilitades seran enviades a la Institució Catalana d’Història Natural (ICHN) amb la finalitat de tramitar l’assegurança per l’activitat.