Inici  /  Noticies   /  15 d’agost: Festa Major de Manlleu. Jornada de portes obertes

15 d’agost: Festa Major de Manlleu. Jornada de portes obertes

Amb motiu de la festa Major de Manlleu el Museu del Ter obrirà les seves portes de 10h a 14h i de 17h a 20h. Una bona ocasió per veure en funcionament la turbina Fontaine i algunes de les màquines del procès de la filatura.
El projecte de recuperació d’aquest giny industrial permet mostrar com l’energia hidràulica, generada per la força de l’aigua, a la Turbina Fontaine mitjançant un sistema de transmissió mecànica (els embarrats), posa en funcionament algunes de les màquines de la filatura. Aquest projecte representa una gran millora pedagògica i interpretativa, i esdevé un nou al·licient per visitar el museu.
En la recuperació del patrimoni industrial els embarrats i sistemes de transmissió, han estat poc reivindicats, a diferència de les màquines que en rebien la força, i molts van desaparèixer amb l’arribada de l’electricitat.
El conjunt instal·lat a can Sanglas el conformen peces de diverses procedències. Destaca especialment en aquest conjunt, a banda de la turbina, un pinyó d’angle, donació de Miquel Dilmer, i que procedeix del molí d’en Saleta (Les Masies de Voltregà).