Inici  /  Noticies   /  ACTE DE COL·LOCACIÓ DE LA PLACA D’IDENTIFICACIÓ QUE RECONEIX LA COLÒNIA DE BORGONYÀ COM A UN DELS 100 ELEMENTS DEL PATRIMONI INDUSTRIAL CATALÀ

El Director General de Polítiques Ambientals i Sostenibilitat, Jordi Cañas, va lliurar el passat 23 de març, els Premis de l’Aigua 2005, durant un acte que es va celebrar a l’Auditori de La Casa del Mar, de Barcelona. L’acte es va emmarcar en la celebració del Dia Mundial de l’Aigua, que es va celebrar el dia 22 de març.

Aquesta convocatòria està promoguda per L’Associació Amics de l’Aigua i el premis volen ser un estímul per a millorar la relació de la societat catalana amb l’aigua i el seu entorn natural.

Mitjançant un mecanisme de consulta participativa, els membres de l’Associació varen elaborar un total de 25 propostes de candidatures als esmentats Premis. Aquestes candidatures han estat sotmeses a la consideració d’un jurat, format per Pere Almera, Alcalde de Vilassar de Mar, Francesc Torné, Alcalde de Les Franqueses del Vallès, Antoni Sala, Gerent d’Aigües Ter-Llobregat, i German Bastida, de Nova Cultura de l’Aigua.

El Jurat va escollir aquests 7 premiats entre les 25 candidatures proposades:

Museu Nacional Arqueològic de Tarragona, per la celebració de l’exposició “Tàrraco i l’aigua”.

Ajuntament de Manlleu, per la inauguració del Museu Industrial del Ter i l’exposició “La fàbrica del riu”.

Ajuntament de Lleida, per la inauguració de la seu central del Museu de l’Aigua.

Fundació AGBAR, per la inauguració del Museu de les Aigües, a Cornellà de Llobregat.

Fundació Privada CASSA, pel Programa educatiu mediambiental, dut a terme des de fa 18 anys.

Sr. Ròmul Gavarró, per la seva trajectòria personal impulsora de la Col·lecció Gavarró, a Vilanova del Camí.

Sr. Ovidio Seco Muñoz, a títol pòstum, per la seva trajectòria professional.