“100 anys de Gràfiques Manlleu”

Inici  /  Passades  /  Passades - 2019  /  “100 anys de Gràfiques Manlleu”

Un projecte global amb fort arrelament local

Gràfiques Manlleu celebra 100 anys d’història. Des del desembre de 1919, any de fundació de Tipografia Manlleuenca, es pot resseguir la història del segle XX a Manlleu a través dels milers i milers de pàgines i papers impresos per la impremta de la família Contijoch. Durant anys les màquines de la impremta del passeig de Sant Joan van anunciar naixements, comunions, matrimonis i la mort dels manlleuencs i manlleuenques; portaven la notícia de la pel·lícula de moda a l’Edison o al Garcia, el nou espectacle del Teatre Centre o el proper partit de màxima rivalitat del Manlleu; i també ens feien arribar en forma de publicacions periòdiques les notícies, cròniques, manifestos, poemes dels reporters i lletraferits locals.

L’evolució

A partir dels anys setanta del segle XX, el que era una impremta local d’èxit va començar el camí per convertir-se en una empresa global, amb clients globals. En un canvi d’estratègia va ampliar el seu radi d’acció i va iniciar projectes més ambiciosos gràcies a la modernització de la maquinària i l’organització. A finals del segle XX aquest canvi d’estratègia es va consolidar amb l’especialització en la impressió d’etiquetes del sector alimentari. El que en el seu origen fou una petita empresa de 4 o 5 treballadors, que entrava cada dia en forma de paper a les cases dels manlleuencs i manlleuenques, és ara una gran indústria amb el seu producte principal present a milions de cases del món.

Col·lecció gràfica i maquinària de l’època

L’exposició explica l’evolució històrica de Gràfiques Manlleu des de 1919 quan els Contijoch, cansaladers i matalassers al carrer Sant Pere, decideixen crear una impremta a Manlleu. S’explica sobretot mitjançant la utilització de material gràfic original de l’arxiu de l’empresa. A banda d’aquesta important col·lecció gràfica l’exposició recull una mostra d’antiga maquinària de la impremta conservada a les col·leccions del Museu del Ter i per la mateixa empresa. La major part d’aquesta maquinària ha estat restaurada amb motiu de l’exposició en col·laboració amb alumnes de 4t d’ESO de La Salle Manlleu en el marc del projecte Faig d’Aprenentatge Servei que el centre educatiu desenvolupa amb el museu.

Informació

L’exposició es podrà veure del 27 de setembre fins al 24 de novembre, de dimarts a diumenge i festius de 10 a 14h.

L’entrada és gratuïta.

INFORMACIÓ PRÀCTICA

Calendari:

Del 27 de setembre a l'1 de desembre de 2019

Horari:

De dimarts a diumenge i festius de 10 a 14h.

Preu :

Entrada gratuïta