“Manlleu, ciutat de teatre”

Inici  /  Passades  /  Passades - 2019  /  “Manlleu, ciutat de teatre”

Dos segles d’història del teatre a Manlleu

Ara que la ciutat recupera un dels seus teatres històrics – el Teatre Centre es va inaugurar per primer cop el Nadal de 1897 -, l’exposició “Manlleu, ciutat de teatre” proposa un recorregut de gairebé dos segles per la història del teatre manlleuenc.

El segle XIX

A finals del segle XIX el Teatre Centre era una sala més de les moltes sales que regularment acollien representacions a Manlleu.  La cultura en general,  i el teatre en particular, era per als moviments socials del moment una eina clau d’emancipació i millora de les condicions de vida en la nova societat industrial.

El segle XX

Durant el segle XX el teatre a Manlleu va veure aparèixer noves sales, noves formes teatrals i nous protagonistes, especialment amb la incorporació de les dones de la població – durant els anys trenta -, fins aleshores excloses de l’activitat teatral. El teatre no va ser aliè als canvis polítics. El franquisme va causar un daltabaix a l’escena manlleuenca i la va reduir gairebé al teatre d’inspiració catòlica. Durant els anys setanta el teatre va viure una gran revifalla i renovació. D’aquest moment procedeixen múltiples veus que avui són referents del nostre teatre.

Informació

L’exposició es podrà veure del 15 de desembre del 2019 fins al 3 de maig, de dimarts a diumenge i festius de 10 a 14h.

L’entrada és gratuïta.

INFORMACIÓ PRÀCTICA

Calendari:

Del 15 de desembre de 2019 al 3 de maig de 2020

Horari:

De dimarts a diumenge i festius de 10 a 14h.

Preu :

Entrada gratuïta