“Fent Penya, fent Barça, fent Manlleu “

Inici  /  Passades - 2022  /  “Fent Penya, fent Barça, fent Manlleu “

Recorregut fotogràfic pels 50 anys d’història de la penya manlleuenca del Barça

La Penya Barcelonista de Manlleu és la més antiga d’Osona i el Ripollés. Es va inaugurar l’11 de maig de 1972 amb la presència de l’aleshores president del F.C. Barcelona, Agustí Muntal. Ja des de finals dels anys seixanta el barcelonisme era un moviment emergent a Manlleu. Les primeres imatges gràfiques de celebracions per victòries del Barça a l’antic bar Parramon, primera seu de la penya, són d’aquesta època.

5 àmbits expositius

Amb aquesta exposició fotogràfica la Penya Barcelonista de Manlleu us convida a rememorar alguns dels moments més importants dels seus 50 anys d’història. L’exposició està dividida en cinc àmbits: els orígens de la penya, amb el franquisme encara present; els locals que han estat la seu i pal de paller de la penya des del inicis a l’esmentat bar Parramon; els viatges arreu d’Europa seguint al Barça en els moments importants; les activitats que han fet de la penya una entitat viva; i finalment un darrer àmbit dedicat a la gent que amb el seu temps i esforç ens han ajudat a fer Barça i també a fer Manlleu.

Recerca, documentació i digitalització

Es tracta principalment d’una exposició fotogràfica. Per a la seva producció la Penya ha realitzat tot un procés de recerca, documentació i digitalització de fotografia històrica que ha comptat amb el suport del Museu del Ter. De tot aquest treball s’han seleccionat 110 fotografies que es podran veure en aquesta exposició. Aquest procés de treball no s’esgota amb l’exposició, ja que creiem que aquesta representarà un impuls en aquest procés de recuperació de memòria a través de la fotografia.

Informació

L’exposició es podrà veure de l’1 de juliol al 2 d’octubre  de 2022.

L’entrada és gratuïta.

INFORMACIÓ PRÀCTICA

Calendari:

De l'1 de juliol al 2 d'octubre de 2022

Horari:

Estiu de l'1 de juliol al 15 de setembre: de dimarts a divendres d'11 a 14h i de 17 a 20h. Dissabtes, diumenges i festius de 10 a 14h. Hivern del 16 de setembre al 30 de juny: de dimarts a diumenge i festius de 10 a 14h.

Preu :

Entrada gratuïta