Inici  /  Noticies   /  Estrenem “La minyona” una visita teatralitzada a la colònia Rusiñol

Estrenem “La minyona” una visita teatralitzada a la colònia Rusiñol

A partir del mes de maig el Museu del Ter estrena visita teatralitzada. En aquesta ocasió la visita es farà a la colònia Rusiñol a Manlleu i porta per títol “La minyona”.

La companyia Corcia Teatre ha creat el personatge de “La minyona” per fer conèixer als visitants la història de la colònia Rusiñol a Manlleu. El personatge està inspirat, en més o menys mesura, en un dels monòlegs del mateix Santiago Rusiñol. Els monòlegs són l’entrada de Rusiñol al medi teatral i són molt representatius en la seva obra literària des del primer moment. És el punt intermedi entre la narració i el teatre. En aquest sentit la companyia va trobar molt adient aquest gènere per fer una visita teatralitzada on el personatge utilitza un llenguatge que s’ajusta perfectament a la situació i a l’època.
Som als voltants de l’any 1900, quan la casa i la colònia ja està regentada per la família Rusiñol després de l’embargament i la mort d’en Jaume Rusiñol. Són anys amb una gran falta de mà d’obra per la forta industrialització del territori, la qual cosa provoca que gent de diferents punts de la comarca, sobretot del món rural, arribin cercant una vida més còmoda i segura. Al mateix temps la residència de la família acull trobades literàries organitzades per en Santiago, el fill artista dels Rusiñol. També s’hi fan trobades amb industrials convidats pel germà d’en Santiago, l’Albert. És un moment de gran efervescència social, industrial i cultural.
“La minyona” rep els nous inquilins de la colònia, els visitants, i els hi fa cinc cèntims de la història de la casa i de la família. Fan un recorregut per diferents racons de la colònia i posen en alerta dels perills i les condicions de treballar d’una fàbrica tèxtil així com algunes xafarderies referents als Rusiñol.

Amb aquesta nova proposta de visita teatralitzada a la Colònia Rusiñol, fruit d’un ajut de la Diputació de Barcelona, el Museu del Ter disposa d’una nova activitat que permet continuar ampliant la seva oferta d’activitats per a tot tipus de públics. La visita continua la línia de treball del museu, utilitzant el llenguatge dramàtic com a recurs per difondre els continguts del museu.

La visita és per a grups i el preu és de 150€, grup màxim 35 persones. Per a més informació i reserves: 93851 5176 o [email protected]