Inici  /  Novetats   /  Catàleg de l’exposició “Ocellots del Ter”, nova publicació digital

Catàleg de l’exposició “Ocellots del Ter”, nova publicació digital

CLIQUEU AQUÍ PER VEURE LA PUBLICACIÓ DIGITAL

Divendres 12 de novembre es va presentar el catàleg digital de l’exposició “Ocellots del Ter. Els ocells del Ter de Manlleu, d’Instagram al Museu” que s’ha pogut visitar al Museu del Ter l’any 2021, entre el 30 de gener i el 30 de setembre. Per aquest acte de presentació es va comptar amb la presència d’Enric Pàmies, aficionat i divulgador de l’art de l’observació i la fotografia d’ocells a Catalunya, conegut a les xarxes socials com Birding Catalunya. Des dels seus perfils s’ha convertit en un dels principals difusors de l’ornitologia com a ciència ciutadana a l’abast de tothom. L’acte forma part de les activitats de la Setmana de la Ciència.

El catàleg, com l’exposició, es una mostra molt exhaustiva dels ocells que es poden veure en els gairebé dos quilòmetres de façana fluvial urbana de Manlleu, fotografiats per quatre fotògrafs de la ciutat aficionats a l’ornitologia: Lluís Mundet, Albert Pedro, Gaspar Prat i Joan Carles Rovira. Tots quatre recorrien aquests dos quilòmetres carregats amb les seves càmeres i després compartien les imatges a Instagram. El Museu del Ter els va proposar convertir aquesta feina en una exposició conjunta que ara podeu consultar també en línea en forma de catàleg digital, que recull totes les fotografies de l’exposició.
“Ocellots del Ter” ha estat un exposició exitosa, tant pel que fa a l’interès del públic, com pel que ha representat per la sensibilització sobre la biodiversitat i els valors naturals del Passeig del Ter a Manlleu, un entorn molt freqüentat per la població però del qual molts en desconeixien la riquesa ornitològica. Allargar la vida d’aquesta exposició en format de catàleg digital ens permet mantenir aquesta tasca de sensibilització aquest entorn del que hem de tenir cura.

El catàleg està fet en un format interactiu consultable online i optimitzat per dispositius amb pantalles grans. A la pàgina web del Museu del Ter es trobarà l’accés per fer aquesta consulta en línia, així com la possibilitat de descarregar-lo en pdf.

A banda de la versió original en català, hem traduït el catàleg al castellà i l’anglès, donat l’interès generalitzat per l’ornitologia i amb la voluntat de donar a conèixer el nostre entorn com un bon lloc de visita i de descoberta pels aficionats a l’ornitologia.

El catàleg és una mostra fidel de l’exposició que es va poder visitar al Museu del Ter, amb 86 espècies diferents fotografiades. Però en Lluís Mundet, l’Albert Pedro, en Gaspar Prat i en Joan Carles Rovira continuen fotografiant ocells en el nostre entorn i trobant noves espècies que en el moment de l’exposició no tenien. Per això l’hem concebut també com un catàleg viu al que anirem afegint les noves espècies fotografiades pels quatre “Ocellots del Ter” que van protagonitzar l’exposició.

En aquest enllaç podeu veure l’acte de presentació de la publicació