Inici  /  Noticies   /  Celebra amb nosaltres el Dia Internacional dels Museus (DIM 2022)

Celebra amb nosaltres el Dia Internacional dels Museus (DIM 2022)

Enguany sota el lema “El poder dels museus” del 14 al 22 de maig celebrem el Dia Internacional dels Museus (DIM2022).  El Consell Internacional de Museus (ICOM) proposa explorar el potencial dels museus per provocar canvis positius en les seves comunitats des de tres punts de vista:

• El poder d’aconseguir la sostenibilitat: Els museus són elements estratègics per assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides. Com actors clau en les seves comunitats locals, contribueixen a impulsar una gran varietat d’aquests ODS, entre els quals s’inclouen el foment de l’economia social i de proximitat, i la difusió d’informació científica sobre els reptes mediambientals.
  • El poder de la innovació en la digitalització i l’accessibilitat: Els museus s’han convertit en espais innovadors on es poden desenvolupar noves tecnologies i aplicar-les a la vida quotidiana. La innovació digital pot fer que els museus siguin més accessibles i atractius, ajudant el públic a entendre conceptes complexos i plens de matisos.
  • El poder de construir comunitat a través de l’educació: Amb les seves col·leccions i programes, els museus connecten un teixit social que és essencial en la construcció de comunitats. En defensar valors democràtics i oferir oportunitats d’aprenentatge a totes les persones sense exclusió, contribueixen a conformar una societat civil informada i compromesa.

El Museu del Ter se suma a les celebracions i durant aquestes dates fem jornada de portes obertes perquè tots els visitants entrin gratuïtament i visitin, tots els dies de 10 a 14h, les nostres exposicions permanents: “La fàbrica de riu”, “La societat industrial. 1845-1935” i “Els rius mediterranis”.

Diumenge 22 de maig a les 11h es farà la visita teatralitzada “L’esperit del Ter” de Corcia Teatre. En Quim, el nostre esperit, us explicarà com era el treball en una fàbrica de filatures de principis del segle XX i altres aspectes de la societat industrial de l’època. Durant la visita, gràcies a la força de l’aigua, posarà en marxa la vella turbina Fontaine i màquines del procés de la filatura.  Podeu fer la reserva per fer la visita teatralitzada clicant aquí.