Inici  /  Noticies   /  Celebrem el dia mundial dels peixos migradors amb un programa d’activitats arreu de Catalunya

El Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis (CERM) de la UVic-UCC, el Museu del Ter i la Fundació Catalunya – la Pedrera organitzaran un conjunt d’activitats educatives i lúdiques arreu de Catalunya amb motiu del dia mundial dels Peixos Migradors, que es commemora el proper 21 d’abril. La convocatòria, amb el títol de “Connectant peixos, rius i persones”, pretén implicar els participants en la conservació dels rius i ambients aquàtics en general i de les espècies amenaçades. Les activitats també volen abordar les possibles solucions perquè els peixos puguin fer les seves migracions des del mar fins a les capçaleres dels rius, i a l’inrevés.

En total s’han previst sis activitats, la primera de les quals ja va tenir lloc dimecres, i va consistir en un taller al laboratori del CERM i a la resclosa de la Teula de Manlleu amb alumnes de l’Institut del Ter d’aquest municipi. Els estudiants van participar en una activitat per comprovar l’eficàcia de la rampa per a peixos i van investigar curiositats de la biologia dels peixos per entendre la importància de les seves migracions. El CERM també acollirà una altra de les activitats programades: serà aquest dissabte (10.00h) i consistirà en un taller per descobrir per què la fauna en general i els peixos en concret fan migracions. També es comprovarà per què la construcció de preses i rescloses suposa un problema per als seus desplaçaments i s’exploraran les possibles solucions.

Aquest divendres, l’Ecomuseu del Delta de l’Ebre acollirà un taller amb escolars per descobrir el cicle vital de l’anguila i una activitat d’alliberació d’anguiles al mateix riu. Dissabte, el Consorci del Ter de Celrà ha convocat una pesca científica, mentre el centre MonNatura d’Amposta ha preparat una matinal d’activitats per a tots els públics. Diumenge, el Museu Blau de Barcelona oferirà una visita comentada a la seva col·lecció i un taller de pesca científica al riu Besòs. El programa el clourà, el 5 de maig, una sortida naturalista a la Noguera Pallaresa, a Tremp, a càrrec de l’Estació Biològica del Pallars Jussà.

Aquest programa d’activitats s’afegeix al treball conjunt que les tres entitats i institucions organitzadores ja fan per a la recuperació de la migració de peixos a l’Ebre, en el marc del projecte europeu Life Migratoebre.

Vídeo promocional del World Fish Migration Day 2018