Inici  /  Noticies   /  CICLE D’ACTIVATS EN RECORD DE JOSEP GRAU I ARMAND QUINTANA

CICLE D’ACTIVATS EN RECORD DE JOSEP GRAU I ARMAND QUINTANA

Dimecres 22 de setembre s’inicien els actes per commemorar el cinquè aniversari de la mort dels dos escriptors manlleuencs Armand Quintana i Josep Grau. El Museu Industrial del Ter i la Biblioteca Municipal de Manlleu amb la col·laboració del Teatre Centre de Manlleu han organitzat un seguit d’actes que clouran el dia 4 de novembre. Serà un més i mig on hi haurà tres conferències, dos clubs de lectura una ruta literària i una exposició documental de premsa, llibres i fotografies que serviran per recordar i donar a conèixer la vida i obra d’aquests dos grans escriptors amb una transcendència importantíssima en la història social i literària d’Osona.

Armand Quintana Panedas (1921-2005) i Josep Grau i Jofre (1927-2005) van morir amb poc més de quinze dies de diferència. Semblava com si l’atzar els tornés a unir una altra vegada més. Durant la seva vida, tot i no pertànyer al mateix grup literari ni social, van tenir punts de coincidència interessants: tots dos van néixer a Manlleu abans de la Guerra Civil, van exercir de mestres de català, van participar políticament en la transició democràtica de Catalunya com a regidors de Cultura de Vic i Manlleu, van ser poetes i narradors i sobretot, van ser especialment actius en la defensa de la cultura catalana.

Aquest cicle de conferències i activitats se centra sobretot en la seva obra literària: amb la distància que el temps ha posat des de la seva mort sembla que ara és un bon moment per reivindicar una vegada més la vàlua de la seva literatura. Les conferències aniran a càrrec d’escriptors que els varen conèixer de prop i que tenen un gran bagatge i coneixement literari: Sam Abrams, Lluís Solà i Jordi Puntí. Des de les seves pròpies visions marcaran els punts claus de l’experiència vital i literària de Quintana i Grau, i fins i tot apuntaran pinzellades de la seva transcendència literària en els escriptors que els han seguit. Ells donaran les claus per entendre millor les seves obres, que es tractaran d’una forma directa a través dels Clubs de lectura. Tot plegat anirà acompanyat de la inauguració de la Ruta literària de Manlleu, un recorregut geogràfic pels racons més literaris de la ciutat, amb esment especial a textos de Quintana i Grau. Aquesta ruta serà dramatitzada expressament per a l’ocasió pels actors i actrius del Teatre Centre.

Les activitats s’acompanyen d’una exposició documental de premsa, llibres i fotografies amb documentació procedent de la Biblioteca Municipal de Manlleu, la Biblioteca Joan Triadú de Vic i arxius particulars. La mostra es podrà veure a la Biblioteca Municipal de Manlleu del 22 de setembre fins al 6 de novembre.

Conferències i Activitats

Llegir Josep Grau avui a càrrec de Sam Abrams. Dimecres, 22 de setembre, a les 20h al Museu Industrial del Ter

Club de lectura sobre l’obra de Josep Grau, Balada de Florian. Dimarts, 28 de setembre, a les 19:30h a la Biblioteca Municipal de Manlleu. Espai Bisbe Morgades

Ruta literària de Manlleu. Les autores i autors manlleuencs han retratat diversos punts de la geografia urbana de la ciutat. Serà la veu d’aquests autors, representada pel grup escènic del Teatre centre, la que ens farà reviure les seves impressions sobre Manlleu.
Durada aproximada: 2 hores. Inscripcions gratuïtes a la Biblioteca Municipal de Manlleu. Espai Bisbe Morgades, fins al dia 30 de setembre.
Amb la col·laboració dels actors i actrius del Teatre Centre.
Diumenge, 3 d’octubre, a les 10h. Punt de trobada: Museu Industrial del Ter.

L’humanisme d’Armand Quintana a càrrec de Lluís Solà. Dijous, 7 d’octubre, a les 20h al Museu Industrial del Ter

Club de lectura sobre l’obra d’Armand Quintana, El temps cremat. Dimecres, 13 d’octubre, a les 19:30h a la Biblioteca Municipal de Manlleu

Una herència privilegiada: en Grau, l’Armand i la nova narrativa osonenca, a càrrec de Jordi Puntí. Dijous, 4 de novembre, a les 20h al Museu Industrial del Ter

En record de Josep Grau i Armand Quintana: exposició documental de premsa, llibres, fotografies, etc.
Documentació procedent de la Biblioteca Municipal de Manlleu, Biblioteca Joan Triadú de Vic i arxius particulars.
Del 22 se setembre al 6 de novembre a la Biblioteca Municipal de Manlleu. Espai Bisbe Morgades.