Inici  /  Novetats   /  Cicle de teatre “Carles Molist” a la xarxa

Cicle de teatre “Carles Molist” a la xarxa

Amb motiu de l’exposició “Manlleu, ciutat de teatre” el Museu del Ter , amb l’Associació Cultural Teatre Centre, tenia previst un cicle de projeccions d’obres de teatre representades a Manlleu pel Teatre Centre i altres companyies locals. Aquestes filmacions procedeixen dels Fons audiovisual de Carles Molist (1949-1997), dipositat al Museu del Ter l’any 2016 per la família del periodista, fotògraf i activista cultural manlleuenc. El fons consta de 458 enregistraments audiovisuals en diferents formats: VHS (221); Beta (89); U-matic (83); Super 8 (65); i Compact Disk (1). Es tracta d’imatges de finals dels anys setanta i els anys vuitanta i noranta del segle XX, principalment de Manlleu. Poc a poc anem digitalitzant aquests documents audiovisuals i donant-los a conèixer a la ciutadania amb motiu d’exposicions temporals o dels cicles de cinema etnogràfic que organitza el Museu del Ter.

Les filmacions recullen temàtiques molt variades. Hi destaca el teatre, ja que Carles Molist era un membre molt actiu del Teatre Centre i un dels grans impulsors de la represa teatral de la transició, tal com es recull a l’exposició “Manlleu, ciutat de teatre”. Amb motiu de l’exposició s’ha digitalitzat el gruix d’aquest fons de temàtica teatral amb la finalitat, entre altres, de difondre’n algunes de les obres mitjançant un cicle públic de projeccions. La selecció i l’edició dels espectacles per adaptar-los ha anat a càrrec de la comissària de l’exposició, la historiadora Judit Caballeria Casals.

La situació actual, amb el confinament per motiu de la pandèmia del covid-19, ens obliga a renunciar (temporalment, almenys) a la celebració presencial del cicle de projeccions. A canvi, però, us l’oferim en forma de cicle virtual. Durant les properes setmanes penjarem al canal de Youtube del Museu del Ter els quatre espectacles previstos per les projeccions públiques, i potser, algun més. Els muntatges que podrem veure properament són:

“La Passió” (1989), per l’Associació Teatre Centre, dirigida per Jesús Sánchez
“Pole Position” (1986), per Binocle Teatre, dirigida per Lluís Soler
“Descripció d’un paisatge” (aprox. 1983) per El Rusc, dirigida per Josep Colomer
“Terra Baixa”(1988) per l’Associació Teatre Centre, dirigida per Antoni Anglada

Coincidint amb la Setmana Santa iniciarem el cicle amb una representació històrica i de gran protagonisme a Manlleu “La Passió” de 1989, una recuperació de la famosa representació a Manlleu d’aquest drama sacre 1948 i 1956.