Inici  /  Noticies   /  Cultura Viva 2020. Els resums de les presentacions de la IX Jornada de la Recerca Etnològica a la Catalunya Central 2020

A causa de la situació actual per la pandèmia de la COVID-19 la jornada, programada pel 14 de novembre al Museu del Ter, s’ha anul·lat fins a nova data.

Aquí podeu veure els resums de les recerques etnològiques realitzades a la comarca d’Osona que s’havien de presentar.

La jornada “La recerca etnològica a la Catalunya Central” forma part del programa Cultura Viva, que és una iniciativa de l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial i té com a objectiu comunicar els resultats de les recerques científiques sobre temes etnològics que es fan a Catalunya. Cultura Viva retorna així a les comunitats que han estat objecte d’estudi els coneixement que elles mateixes han contribuït a crear. El programa es desenvolupa, al llarg de l’any, per tot el país.

La jornada, organitzada pel Museu del Ter amb la col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, s’havia de fer el dissabte 14 de novembre al Museu del Ter de Manlleu, però les mesures de seguretat decretades contra la pandèmia no ho van fer possible.

Els resums, que trobareu aquí, corresponen a 8 recerques que tracten temàtiques tan diversos com: la musicologia, la ràdio, la religiositat popular, el teatre com a activitat de lleure quotidià, les festes populars, el futbol des d’una perspectiva etnogràfica o la fotografia històrica, però en el marc de les noves tecnologies.

Glòria Ballús. Manuel Jovés i Torras (*1886; †1927). De director de l’Orfeó Manresà a compositor de tangos.
Glòria Fluvià i Jordi Ballús. 70 anys de Ràdio Roda.
Joan Arimany. Revista de relíquies cristianes a Catalunya “Reliquiae Sanctorum In Catalonia”
Santi Ponce, José Antonio Corral, Jacint Torrents i María del Agua Cortés. Aproximació a les festes del segar i el batre a Osona
Laia Miralpeix i Maria Godayol. La Setmana Santa a Taradell
Gerard Verdaguer. Les beceroles del futbol a Borgonyà
Judit Caballeria. Manlleu, ciutat de teatre
Jordi Grané. Desvetllem la memòria de la pàgina de facebook Som de Manlleu

Inici  /  Novetats   /  Cultura Viva 2020. Els resums de les presentacions de la X Jornada de de la Recerca Etnològica a la Catalunya Central 2020

La jornada és gratuïta i està adreçada als investigadors, però també a totes les persones que poden tenir interès en la recerca etnològica de la Catalunya Central.