Inici  /  Noticies   /  Cultura Viva 2022. X Jornada de presentació de recerca etnològica

Cultura Viva 2022. X Jornada de presentació de recerca etnològica

Enguany arribem a la X Jornada de presentació de la recerca etnològica a Osona i la Catalunya Central. Aquesta edició se celebrarà el dissabte 5 de novembre a la Biblioteca Antoni Pladevall i Font de Taradell. S’hi presentaran recerques etnològiques realitzades a la comarca d’Osona, el Bages i el Ripollès. En aquest enllaç podreu seguir la jornada en línia a través del nostre canal de Youtube.
La jornada forma part del programa Cultura Viva, que és una iniciativa de l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial i té com a objectiu comunicar els resultats de les recerques sobre temes etnològics que es fan a Catalunya. Cultura Viva retorna així a les comunitats que han estat objecte d’estudi els coneixement que elles mateixes han contribuït a crear. El programa es desenvolupa, al llarg de l’any, per tot el país.
Les jornades que anualment celebrem al Museu del Ter abasten principalment la comarca d’Osona, amb la vocació d’aplegar també treballs de recerca realitzats en el conjunt de la Catalunya Central, i per proximitat del Ripollès.
En aquesta edició s’hi presentaran 8 comunicacions, corresponents a recerques de temàtiques diferents però amb l’etnologia com a element comú. Entre les comunicacions hi ha temàtiques tan diverses com: la musicologia, el patrimoni agrari, la religiositat popular, el lleure (en diferents facetes) i documentals de caire etnogràfic com “Las chicas de la Saphil” o la sèrie “Mans destres”.

La inscripció és gratuïta i es pot fer a través de l’agenda del museu o bé al telèfon 93 851 51 76 o [email protected]
Aquí podeu veure els resums de les recerques etnològiques presentades

Programa Edició 2022

9.30 a 9.45: Benvinguda i presentació de la jornada
9.45 a 10.10: Glòria Ballús. Música popular a l’entorn de Sant Ignasi de Loiola
10.10 a 10.35: Joan Arimany. 300 anys de la font de la Mare de Déu de Manlleu
10.35 a 11.00: Santi Ponce, Jacint Torrents, Joel Vidal, José A. Corral (UVic-UCC). Apunts per la classificació del patrimoni cultural agrari de la Plana de Vic

11.00 a 11.30 Pausa cafè

11.30 a 11.55: Maria Godayol, Fàtima Izquierdo, Antònia Victori i Laia Miralpeix. Can Grapas, un bar musical i cultural que va marcar una època
11.55 a 12.20: Marta Rosell. Documentació del fons Joan Domènech Muns, pagès de carrer
12.20 a 12.45: Maria Aguilà. Las chicas de la Saphil
12.45 a 13.10: Gerard Verdaguer. El Club Infantil a Torelló (1958-1989)
13.10 a 13.35: Jacint Torrents i Jordi Crusats. Projecte audiovisual “Mans destres”.