Inici  /  Noticies   /  Desvetllem la memòria de la Colònia de Borgonyà a través de les seves fotografies

El taller de fotografia històrica es farà els divendres, al Casal de Borgonyà durant 8 sessions de 15.30h a 17h des del 22 d’octubre fins al 17 de desembre.

Les imatges que portin els assistents es digitalitzen, es documenten i passen a formar part del fons fotogràfic de la colònia de Borgonyà dipositat al Museu del Ter.

Actualment el fons ja té prop de 3000 imatges.

La colònia tèxtil de Borgonyà és una de les colònies industrials més emblemàtiques de Catalunya. Va començar a funcionar a finals del segle XIX de la mà dels escocesos Coats, anys més tard i fruit de l’aliança amb la família Fabra de Barcelona van formar el grup Fabra i Coats. Tot i la finalització de la producció l’any 2000 la colònia encara manté una població de més de 400 persones culturals amb un intensa vida cultural.

El Museu del Ter es dipositari de diferents fons fotogràfics, entre els quals es troba el de la colònia de Borgonyà. Aquest fons va créixer i es va consolidar amb la publicació del llibre “La colònia Borgonyà desapareguda”, de l’historiador del Museu del Ter Jordi Grané l’any 2020. Es composa bàsicament de l’arxiu fotogràfic de l’Associació de Veïns de Borgonyà i de donacions particulars així com de totes les imatges digitalitzades i documentades pel Museu del Ter des del 2009.

Actualment el fons compta amb prop de 3.000 fotografies però encara queden moltes imatges per digitalitzar i documentar que són testimoni dels 125 anys d’història de la colònia. Amb l’objectiu de continuar ampliant-lo, el Museu del Ter, l’Ajuntament de Sant Vicenç de Torelló i l’Associació de Veïns faran una nova edició del Taller de recuperació de la memòria històrica de la colònia de Borgonyà a través de fotografies. El taller es desenvolupa a través de la dinàmica habitual dels tallers de fotografia històrica, on els seus assistents són la clau. Les imatges que portin es digitalitzen, es documenten i serviran per ampliar el fons fotogràfic de la Colònia de Borgonyà. Animem a totes aquelles persones que tinguin fotografies de la colònia a casa seva a portar-les al Casal de Borgonyà, els divendres a partir del 23 d’octubre i fins al 17 de desembre de 15.30h a 17h.

Activitat: Taller de recuperació de la memòria històrica de la colònia de Borgonyà a través de fotografies
Dia: els divendres 22 i 29 d’octubre // 5, 12, 19 i 26 de novembre // 10 i 17 de desembre
Hora: de 15.30h a 17h
Lloc: Casal de Borgonyà