Inici  /  Noticies   /  EL MIT REP EL PREMI BONAPLATA

EL MIT REP EL PREMI BONAPLATA

L’Associació del Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya ha atorgat al Museu Industrial del Ter el Premi Bonaplata en la seva categoria de restauració de béns mobles. EL motiu de la concessió ha estat la restauració i posada en funcionament per a la producció d’energia elèctrica d’una de les dues turbines de que disposava l’antiga fàbrica tèxtil de Can Sanglas. Aquesta fàbrica, seu actual del MIT, disposava d’una turbina Fontaine, datada del 1882 i una turbina Francis d’un rodet amb càmera oberta instal·lada el 1948, a la qual, un cop restaurada s’ha incorporat un alternador “Letag” de 50 Kw de potència. La reforma s’ha completat amb la neteja i restauració del tram soterrani del canal que penetra dins les sales de can Sanglas, i amb la instal·lació d’un netejareixes automàtic situat a l’entrada del canal.