Inici  /  Novetats   /  “Els fets de Malars de 1853″, nova publicació digital del Museu del Ter

“Els fets de Malars de 1853″, nova publicació digital del Museu del Ter

CLIQUEU AQUÍ PER VEURE LA PUBLICACIÓ DIGITAL

El llibre “Els fets de Malars de 1853. Anàlisi de la Causa criminal formada por riñas ocurridas entre los trabajadores de las fábricas de Malars” relata un episodi puntual d’enfrontaments violents entre els treballadors d’aquesta fàbrica de riu, a través de l’anàlisi d’un plet judicial conservat a l’Arxiu Biblioteca Episcopal de Vic. L’interès del document, però, va més enllà de l’anècdota. D’una banda perquè aporta noves i interessants dades sobre la història i el funcionament d’aquesta fàbrica en una etapa molt primerenca. I de l’altra, pel fet de constituir una font històrica singular de gran utilitat per a futurs estudis sobre la industrialització a la conca mitjana del Ter.

Les historiadores rodenques Irene Llop Jordana i Núria Sadurní Puigbò són les autores d’aquest treball. Aquestes mateixes autores són bones coneixedores d’aquest enclavament industrial del Ter entre Manlleu i Roda de Ter i en terme municipal de Gurb. L’any 2015 van publicar a la col·lecció “La turbina” del Museu del Ter la monografia “Malars, de molí fariner a colònia industrial”. Aquest nou treball s’incorpora a la línia de publicacions digitals del Museu del Ter i estarà disponible a la web del museu.

La presentació comptarà amb la intervenció de Maria Ocaña, directora del Museu Arqueològic de l’Esquerda de Roda de Ter, i es farà el 25 de febrer a les 19:30h a l’auditori Roca del Museu del Ter de forma presencial, i s’emetrà en directe pel canal de Youtube del museu en el següent enllaç.