Inici  /  Novetats   /  “Els ocells del passeig del Ter a Manlleu”, nova publicació en línia

“Els ocells del passeig del Ter a Manlleu”, nova publicació en línia

CLIQUEU AQUÍ PER VEURE LA PUBLICACIÓ DIGITAL

El llibre “Els ocells del passeig del Ter a Manlleu” és el resultat del treball metòdic i constant del biòleg Albert Pedro. Inclou una caracterització dels ambients presents en aquest espai de gairebé dos quilòmetres de façana fluvial urbana a Manlleu, un espai amb una gran biodiversitat d’aus durant tot l’any; la fenologia (presència al llarg de l’any), tractant especialment nidificants i hivernants; els recursos i règims alimentaris; i algunes recomanacions per a la conservació en el futur d’aquest valuós patrimoni natural. El llibre està profusament il·lustrat amb fotografies del mateix autor sobre els ocells, el seu comportament i els ambients del passeig. La publicació compta amb un pròleg a càrrec de Marc Ordeix, Director del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Uvic-UCC.

No és la primera col·laboració d’Albert Pedro amb el Museu del Ter. L’any 2021 va protagonitzar conjuntament amb tres aficionats a l’ornitologia més, Lluís Mundet, Gaspar Prat i Joan Carles Rovira, l’exposició fotogràfica “Ocellots del Ter. Els ocells del Ter a Manlleu. D’Instagram al Museu”. El catàleg d’aquesta exposició també es va editar en format digital i és consultable a la web del Museu del Ter.

Aquest nou treball també es pot consultar en línia a la mateixa web del museu

La presentació, amb una conferència a càrrec del mateix Albert Pedro, es va fer el 18 de març de 2022 al Museu del Ter, la podeu recuperar al canal de Youtube del museu en el següent enllaç.

La conferència i presentació de la publicació en línia forma part del programa de Sortides Naturalistes a Osona 2022 del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis, el Grup de Naturalistes d’Osona i el Museu del Ter.