Inici  /
  • Aquest esdeveniment ja ha passat.
23 nov.

Osona debats. Jornada el patrimoni cultural

16:00 h - 20:00 h

La fundació Antiga Caixa Manlleu impulsa des de fa cinc anys una jornada que porta per títol Osona Debats per tractar temàtiques d’interès i actualitat per la comarca. Enguany, organitzada per l’Ateneu de Vic amb la col·laboració del Museu del Ter, el tema sobre qual es reflexionarà serà el patrimoni cultural d’Osona.

Programa de la jornada “el patrimoni cultural“:

16h. Presentació de la jornada

Miquel Torrents, president de la Fundació Antiga Caixa Manlleu.

Introducció als continguts i dinàmica de la jornada a càrrec de
Carles García Hermosilla

16.15 h – 18.30h

Carles García Hermosilla (museòleg i director del Museu del Ter). Patrimoni i identitat a Osona.

Maria Ocaña (museòloga i directora del Museu Arqueològic de l’Esquerda de Roda de Ter). Els Museus d’Osona vers l’horitzó 2030.

Imma Ollich (medievalista, arqueòloga i professora honorífica de la Universitat de Barcelona). Arqueologia i patrimoni a Osona: una qüestió pendent.

Mercè Colom (tècnica d’empreses i activitats turístiques i directora de formació en línia i semipresencial del CETT- Universitat de Barcelona). La relació patrimoni i turisme, sincera o de conveniència?

Jaume Ayats (etnomusicòleg i direcotr del Museu de la Música de Barcelona). Els reptes de construir la memòria: què podem fer al voltant d’això que en diem “patrimoni immaterial”?

18.30h – 19.00h. Pausa i refrigeri

19.00h – 20.00h

Debat “Els reptes del patrimoni a Osona”, dirigit per Jordi Vilarrodà (periodista i cap de la secció de cultura d’El 9Nou) i amb la participació de la resta de ponents.

DETALLS DE L'ESDEVENIMENT

Data: 23 nov.