Inici  /
  • Aquest esdeveniment ja ha passat.
25 febr.

Presentació de la públicació “Manlleuencs a Mauthausen”

19:00 h

El 5 de maig de 2020 es va commemorar el 75è aniversari de l’alliberament del camp de concentració nazi de Mauthausen. Fou un infern a la terra, concebut per a l’eliminació física de milers de persones a les que no es reconeixia cap dret humà. Entre elles hi havia bona part dels republicans espanyols capturats per l’exèrcit alemany, no reconeguts pel règim franquista i etiquetats com a apàtrides, i entre aquests, nou manlleuencs dels quals només van sobreviure dos.

L’ any 2018, acabada l’exposició dedicada a les represaliades i represaliats pel franquisme a Manlleu, amb l’Assumpta Tort i l’Imma Domènech vam iniciar la recerca per aprofundir més en la memòria perduda d’aquests nou manlleuencs.

L’objectiu del treball “Manlleuencs a Mauthausen” ha estat resoldre el deute pendent amb la memòria.

La presentació és farà en línia al canal de Youtube del Museu del Ter

DETALLS DE L'ESDEVENIMENT

Data: 25 febr.
Horari: 19:00 h