Inici  /
  • Aquest esdeveniment ja ha passat.
13 set.

La sardana a Manlleu. Una història de cultura i lleure. 9a Mostra Internacional de Cinema Etnogràfic

19:30 h

Any 2019. Muntatge amb materials audiovisuals de Xavier Valls i Carles Molist. Presentació a càrrec de Jaume Ayats.

Enguany es compleixen noranta anys de la fundació, l’any 1929, de l’Agrupació Sardanista Manlleuenca. Des de finals del segle XIX a Manlleu les sardanes gaudien del favor popular, com ho demostra la intensa activitat sardanista documentada a la ciutat en les dècades anteriors a la fundació de l’Agrupació. Durant el segle XX la sardana ha estat un espai central de socialització i lleure populars, present en totes les festes. I ha estat, sovint, una escletxa de reivindicació de la cultura catalana, especialment en aquells moments en els quals aquesta va haver de resistir la repressió dels règims dictatorials del segle XX a Espanya. De la mà de Jaume Ayats, etnomusicòleg i director del Museu de la Música de Barcelona, mitjançant filmacions històriques dels Manlleuencs Xavier Valls i Carles Molist i amb el suport gràfic de fotografies històriques veurem com la forma de ballar sardanes es va anar transformant al llarg del segle XX.

DETALLS DE L'ESDEVENIMENT

Data: 13 set.