Inici  /  Noticies   /  Exposició temporal “Ferro, vent i aigua: els molins de vent d’Osona”

Exposició temporal “Ferro, vent i aigua: els molins de vent d’Osona”

Fins al 3 de febrer podeu veure al Museu del Ter l’exposició temporal “Ferro, vent i aigua: els molins de vent d’Osona”. Aquesta exposició és el resultat del treball de recerca i inventari sobre aquests ginys hidràulics a la comarca d’Osona realitzat per Xavier Cervera i Jordi Cervera. Aquest treball ha permès localitzar 31 d’aquests singulars elements del patrimoni osonenc. La recerca no es dona, però, per finalitzada, i els seus autors resten oberts a la incorporació de noves informacions sobre els molins inventariats o sobre nous molins que no hagin estat incorporats en aquest primer inventari.

A la comarca d’Osona, aquests molins de vent per a l’extracció d’aigua o molins aiguaders apareixen amb la revolució industrial i comencen a decaure amb l’arribada de l’electricitat. Durant aquells anys, aquests ginys proliferaren allà on hi havia necessitat de reg, substituïren els animals de les sínies i facilitaren l’extracció de l’aigua dels pous per dur-los cap als masos o les hortes.