Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU DEL TER AMB LA FESTA MAJOR DE MANLLEU 2019

EL MUSEU DEL TER AMB LA FESTA MAJOR DE MANLLEU 2019

El Museu del Ter ofereix als seus visitants diferents activitats en motiu de la Festa Major de Manlleu 2019. Aquestes són les activitats que hem programat:

Visita teatralitzada, gratuïta, dijous 15 a les 11.30h. Descobriu el Museu del Ter amb la visita teatralitzada “l’Esperit del Ter”. Amb el nostre personatge reviureu el passat industrial en una filatura i us explicarà com es transformava el cotó en fil. També podreu veure funcionar màquines del procès de la filatura gràcies a la Turbina Fontaine connectada a un sistema d’embarrats moguts, únicament, per la força de l’aigua.

Exposició temporal: “Sardanes a Manlleu. Una història de cultura i lleure”. Enguany es compleixen noranta anys de la fundació, l’any 1929, de l’Agrupació Sardanista Manlleuenca. Des de finals del segle XIX a Manlleu les sardanes gaudien del favor popular, com ho demostra la intensa activitat sardanista documentada a la ciutat en les dècades anteriors a la fundació de l’Agrupació. Però no sempre s’havien ballat sardanes a Manlleu. Les modernes sardanes llargues van néixer a l’Empordà en la primera meitat del segle XIX, i des de finals del segle es van estendre impulsades
pel catalanisme cultural i polític. Aquesta exposició, amb motiu de la celebració de l’aniversari de l’Agrupació Sardanista Manlleuenca, us proposa un viatge pels
més de cent anys d’història de la sardana a Manlleu.

Jornada de portes obertes. Dijous 15 i divendres 16 d’agost d’11 a 14h i de 17 a 20h. El dia 15 a les 11.30h visita teatralitzada “l’Esperit del Ter” gratuïta.

Visites al campanar de Manlleu: Dijous 15 d’agost de les 10h a les 14h i de les 20h a les 23h i divendres 16 d’agost de les 20h a les 23h.