Inici  /  Noticies   /  “inVISIBLES”. Dia Internacional contra les violències masclistes

“inVISIBLES”. Dia Internacional contra les violències masclistes

En el marc del Dia internacional contra les violències masclistes l’Ajuntament de Manlleu i  el Museu del Ter proposen “inVISIBLES”. Una proposta gratuïta que es podrà veure els dies 20 i 21 de novembre en dues sessions cada dia a les 20h i a les 21.30h. L’aforament és limitat, per la qual cosa cal fer reserva prèvia trucant al Museu del Ter 93 851 51 76 de dimarts a divendres de 9h a 17h.

“inVISIBLES” és un dispositiu d’arts escèniques i visuals itinerant. El dispositiu converteix al públic en protagonista de l’experiència perquè empatitzi amb la desigualtat i es converteixi en activista del canvi. Una experiència col·lectiva on els assistents es posen a primera línia per ser part del canvi. Apel·la a la col·lectivitat per fer front a la desigualtat.

La proposta de la companyia Anònima es nodreix de les recerques impulsades des del Museu del Ter, en aquest cas i de manera molt especial en aquelles on les dones han estat al centre de la nostra mirada. El Museu fa anys que treballa per visibilizar a les dones del Ter, protagonistes de la història tèxtil de casa nostra i documentals com “Camins de dones”, “Voltreganeses” o l’exposició “Xinxes, puces i fabricantes”, així com la remodelació de l’exposició permanent “La societat industrial”, o el taller educatiu “Una majoria invisible. Les dones a les fàbriques”, en són només alguns exemples. Els resultats d’unes recerques, de fort component etnològic i que en la majoria de casos han estat possibles gràcies a la col·laboració de la Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural de la Generalitat de Catalunya.

“inVISIBLES” segueix el fil de les dones que caminaven juntes per anar a la fàbrica, i té com a objectiu visibilitzar les dones compartir experiències, interessos, preocupacions,… en un context social i polític desfavorable.

Una estona abans de l’espectacle, el públic rebrà al seu telèfon mòbil una ubicació que serà el lloc on comença el recorregut on haurà de caminar, afinar els ulls i les orelles per fer possible “inVISIBLES”.

Activitat gratuïta amb places limitades. Cal fer reserva prèvia al Museu del Ter trucant al 93 851 51 76 de dimarts a divendres de 9 a 17h.