Inici  /  Noticies   /  JORNADA DE PRESENTACIÓ DE RECERQUES ETNOLÒGIQUES A LA CATALUNYA CENTRAL

JORNADA DE PRESENTACIÓ DE RECERQUES ETNOLÒGIQUES A LA CATALUNYA CENTRAL

La recerca etnològica és una realitat viva però molt desconeguda al nostre país. Mitjançant el programa Cultura Viva, en col·laboració amb les entitats que conformen l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial, la Direcció General de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Culturals del Departament de Cultura vol donar a conèixer directament a les comunitats que han estat objecte d’estudi els resultats de les recerques etnològiques finançades de d’aquest Departament de la Generalitat de Catalunya, així com d’altres sorgides de l’estímul de les entiats de l’observatori o de la inciativa de persones i equips d’arreu del territori.

L’Inventari del Patrimoni Etnològic de Catalunya (IPEC) és un programa de la Direcció General de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Culturals del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya que té com a objectius la recerca, la documentació, la difusió i la restitució del patrimoni etnològic català. L’observatori del Patrimoin Etnològic immaterial és l’instrument de difusió reflexió de què s’ha dotat l’IPEC. Fou creat a partir de la voluntat de conèixer puntualment i de manera actualitzada la situació de la recerca i la difusió de l’etnologia a Catalunya. la seva metodològia es basa en el treball en xarxa amb les entitats i grups que hi ha a Catalunya dedicats al patrimoni etnològic.

JORNADA DE PRESENTACIÓ DE RECERQUES ETNOLÒGIQUES A LA CATALUNYA CENTRAL

10.00h Obertura de les jornades. Benvinguda als assitents

10.15h La recerca i el patrimoni etnològics a Catalunya avui. Roger Costa

11.00h Els jardins de la industrialització. Pere Casas Trabal