Home  /  Novetats   /  DIPÒSIT DE LES RESTES ARQUEOLÒGIQUES DE LA VALL DE SAU

DIPÒSIT DE LES RESTES ARQUEOLÒGIQUES DE LA VALL DE SAU

El passat 2 de febrer, el departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya va dipositar les restes arqueològiques de la Vall de Sau al Museu del Ter en la seva funció com a Museu de Suport Territorial, gràcies a la mediació de l’Ajuntament de Vilanova de Sau.

El fons té més de setanta caixes, on s’hi guarden les troballes de les excavacions que s’han fet a la Vall de Sau des de l’any 1982 al Cingle vermell, dirigida per Jordi Estévez fins a les últimes excavacions fetes l’any 2010 a la Domus del Pi, dirigides per Riker Yll i MªEulàlia Subirà Galdacano. En aquest conjunt també hi ha restes del Roc del migdia, el Castell i Sant Romà de Sau.

Per tal d’acollir totes aquestes restes, s’ha fet una feina prèvia per inventariar i classificar tots els objectes a càrrec dels arqueòlegs Riker Yll i Mª Eulàlia Galdacano. A partir d’ara conjunt de restes arqueològiques seran al Museu del Ter gràcies a la col·laboració amb l’Ajuntament de Vilanova de Sau i el departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya que ha fet possible aquest dipòsit.

A la trobada hi va haver l’Antoni Caballé en representació del departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, la Mila Martínez, regidora de l’Ajuntament de Vilanova de Sau i en Carles Garcia, director del Museu del Ter.

Les fotografies són de l’Ajuntament de Vilanova de Sau.