Home  /  Novetats   /  PROJECTE D’ESPAI D’ACOLLIDA DE VISITANTS I CENTRE D’INTERPRETACIÓ A BORGONYÀ

PROJECTE D’ESPAI D’ACOLLIDA DE VISITANTS I CENTRE D’INTERPRETACIÓ A BORGONYÀ

Des de l’any 2006 l’Ajuntament de Sant Vicenç de Torelló i el Museu del Ter col·laboren en la gestió patrimonial i turística de Bogonyà. La casa del Metge de la colònia, recentment restaurada, és l’espai destinat per l’Ajuntament per fer les funcions d’espai d’acollida i interpretació.  Un ajut de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona i el suport del Museu del Ter com a Museu de Suport Territorial han permès desenvolupar durant els darrers mesos el projecte museogràfic de l’espai, que té com a objecte la definició de les diferents estructures i mòduls expositius que han de permetre desplegar en l’espai de la Casa del metge, un discurs museogràfic coherent i al mateix temps adaptat a l’arquitectura de l’edifici. La rehabilitació dels espais que conformaven la vivenda del metge ha estat orientada a contenir un espai adient a un centre d’interpretació, mentre que als espais que conformaven el consultori l’opció ha estat la de restituir l’aspecte que oferien just a l’etapa final del seu funcionament.

La casa del metge de Borgonyà es planteja com un espai d’acollida de visitants i com un centre d’interpretació que presenta la colònia de Borgonyà com exemple singular de la història industrial de Catalunya i del Ter, tot posant especial èmfasis en els temes socials, sobretot els sanitaris. Recordem que la colònia industrial de Borgonyà va ser declarada Bé Cultural d’Interès Nacional l’any 2013. Prèviament ja havia estat seleccionada com un dels 100 principals elements del patrimoni industrial català pel Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya.