Home  /  Novetats   /  VISITA AL JACIMENT DE PUIG CIUTAT A ORISTÀ

VISITA AL JACIMENT DE PUIG CIUTAT A ORISTÀ

El mes de gener vam visitar el jaciment de Puig Ciutat a Oristà, en el marc de l’activitat del Museu del Ter com a Museu de Suport Territorial. El jaciment de Puig Ciutat és un jaciment que va estar actiu en diferents períodes, durant el període romà tardorepublicà, es creu que hauria fet funcions de guarnició militar o praesidia, en un moment d’inestabilitat com és la guerra civil entre Juli Cèsar i els partidaris de Pompeu (a mitjan s.I aC). El jaciment també va estar en funcionament durant dues fases anteriors, una possiblement ibèrica (aproximadament entre els segles IV-II aC), molt arrasada per l’ocupació romana posterior, i una d’anterior, del Bronze Final/Primera Edat del Ferro (aproximadament a mitjan segles IX-VII aC).

La visita que vam realitzar va ser per iniciar el contacte i les possibles futures col·laboracions amb un jaciment increïble amb mes de 10 anys de feina per part del seu equip d’arqueòlegs.

Es tracta d’un jaciment obert i accessible que també disposa d’un joc de pistes per a tota la família.

Us anirem informant de les possibles col·laboracions futures amb el jaciment de Puig Ciutat.