Inici  /  Novetats   /  Exposició temporal al Museu del Ter “Manlleu, ciutat de teatre”

Exposició temporal al Museu del Ter “Manlleu, ciutat de teatre”

L’exposició “Manlleu, ciutat de teatre” proposa un recorregut sobre la història del teatre a Manlleu des del segle XIX.

La mostra s’inaugura el dimecres 15 de gener de 2020 a les 19.30h i es podrà veure fins al 3 de maig.

Ara que la ciutat recupera un dels seus teatres històrics – el Teatre Centre es va inaugurar per primer cop el Nadal de 1897 -, l’exposició “Manlleu, ciutat de teatre” proposa un recorregut de gairebé dos segles per la història del teatre manlleuenc.

A finals del segle XIX el Teatre Centre era una sala més de les moltes sales que regularment acollien representacions a Manlleu.  La cultura en general,  i el teatre en particular, era per als moviments socials del moment una eina clau d’emancipació i millora de les condicions de vida en la nova societat industrial.
Durant el segle XX el teatre a Manlleu va veure aparèixer noves sales, noves formes teatrals i nous protagonistes, especialment amb la incorporació de les dones de la població – durant els anys trenta -, fins aleshores excloses de l’activitat teatral. El teatre no va ser aliè als canvis polítics. El franquisme va causar un daltabaix a l’escena manlleuenca i la va reduir gairebé al teatre d’inspiració catòlica. Durant els anys setanta el teatre va viure una gran revifalla i renovació. D’aquest moment procedeixen múltiples veus que avui són referents del nostre teatre.
L’exposició s’inaugura el proper dimecres 15 de gener a les 19.30h al Museu del Ter i es podrà veure fins al 3 de maig de 2020.