Inici  /  Noticies   /  OSONA DEBATS. JORNADA EL PATRIMONI CULTURAL

OSONA DEBATS. JORNADA EL PATRIMONI CULTURAL

La fundació Antiga Caixa Manlleu impulsa des de fa cinc anys una jornada que porta per títol Osona Debats per tractar temàtiques d’interès i actualitat per la comarca. Enguany, organitzada per l’Ateneu de Vic amb la col·laboració del Museu del Ter, el tema sobre qual es reflexionarà, el divendres 23 de novembre, serà el patrimoni cultural d’Osona.

Osona és un territori que compta amb un ric patrimoni cultural. Aquesta idea, que ningú posarà en dubte, no és on es vol centrar el debat. El debat vol tractar el plantejament de les singularitats i significació d’aquest patrimoni i sobretot posar sobre la taula els reptes de futur de la seva gestió a Osona.

És a dir, com es valora, com s’estudia, com es conserva i sobretot com es posa al servei de la ciutadania, en un context en que el concepte patrimoni s’ha transformat i obert a noves tipologies, com el paisatge o la memòria.

Per afrontar aquest debat es comptarà amb professionals que treballen en primera línia la gestió del patrimoni a Osona i professionals que, tot i que no estan explícitament centrats en la seva gestió, aportaran des dels seus àmbits elements significatius al debat.

Programa de la jornada “el patrimoni cultural“:

Dia 23 de novembre
Auditori Fundació Antiga Caixa Manlleu (Rambla Hospital, 1)
Activitat gratuïta

16h. Presentació de la jornada

Miquel Torrents, president de la Fundació Antiga Caixa Manlleu.

Introducció als continguts i dinàmica de la jornada a càrrec de
Carles García Hermosilla

16.15 h – 18.30h

Carles García Hermosilla (museòleg i director del Museu del Ter). Patrimoni i identitat a Osona.

Maria Ocaña (museòloga i directora del Museu Arqueològic de l’Esquerda de Roda de Ter). Els Museus d’Osona vers l’horitzó 2030.

Imma Ollich (medievalista, arqueòloga i professora honorífica de la Universitat de Barcelona). Arqueologia i patrimoni a Osona: una qüestió pendent.

Mercè Colom (tècnica d’empreses i activitats turístiques i directora de formació en línia i semipresencial del CETT- Universitat de Barcelona). La relació patrimoni i turisme, sincera o de conveniència?

Jaume Ayats (etnomusicòleg i direcotr del Museu de la Música de Barcelona). Els reptes de construir la memòria: què podem fer al voltant d’això que en diem “patrimoni immaterial”?

18.30h – 19.00h. Pausa i refrigeri

19.00h – 20.00h

Debat “Els reptes del patrimoni a Osona”, dirigit per Jordi Vilarrodà (periodista i cap de la secció de cultura d’El 9Nou) i amb la participació de la resta
de ponents.