Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis Theme natoque penatibus.

Latest Posts

    Sorry, no posts matched your criteria.

Noticies

Inici  /  noticies   /  Projecte Vimeter: coneixement de l’entorn, artesania i creativitat a l’Institut del Ter

Projecte Vimeter: coneixement de l’entorn, artesania i creativitat a l’Institut del Ter

El passat dijous 14 de juny a les 7 de la tarda va tenir lloc a l’Institut del Ter la presentació oficial del Projecte VimeTer, que ha permès la construcció de dues estructures vegetals vives realitzades amb vímet que es poden veure al pati d’entrada de l’institut: un túnel al passadís i una cabanya tal com es pot veure en aquest vídeo de divulgació del projecte que també es va presentar ahir:

Aquest projecte és fruit del treball realitzat per l’alumnat de la matèria d’educació visual i plàstica de 4t d’ESO en col·laboració amb el Museu del Ter i l’artesà cisteller Joan Farré en el marc del Programa “Magnet: aliances per a l’èxit educatiu”.

En el projecte VimeTer s’han treballat tres àmbits diferents: l’artístic, l´històric i el natural.
– En l’àmbit artístic els alumnes van poder dissenyar i construir dues estructures vegetals a partir d’una matèria primera natural.

– En l’àmbit natural van poder conèixer les fibres vegetals que creixen de forma natural al bosc de ribera.

– En l’àmbit històric van aprendre la importància de les activitats tradicionals com la cistelleria o l’esparteria.

El projecte ha permès a l’alumnat de l’Institut del Ter treballar en equip, respectant i valorant les aportacions de tots els participants i ha fomentat alhora el respecte cap al medi ambient i la seva conservació i millora.

Podeu consultar més detalls sobre el desenvolupament del projecte en el document que us adjuntem.

MAGNETER AMB L’INSTITUT DEL TER

El MAGNETer és un projecte estable d’aliança i d’innovació educativa entre el Museu del Ter i l’Institut del Ter de Manlleu. La relació entre el museu i l’institut es va plantejar amb l’objectiu de lluitar contra l’estigmatització del centre, i es materalitza en un conjunt d’activitats i línes de treball compartides que converteixen al museu en una aula més de l’institut. Està inspirat en el model “Escoles Magnet”, originari dels Estats Units, que pretén revertir la dinàmica de desprestigi dels centres que s’hi acullen a través d’una proposta d’innovació educativa per garantir l’excel•lència i l’equitat amb una visió comunitària i de coresponsabilitat, promovent el treball en equip i les aliances entre professorat, famílies, alumnat i comunitat.

El projecte forma part del programa “Magnet, aliances per a l’èxit educatiu”, impulsat per la Fundació Jaume Bofill, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, el Consorci d’Educació de Barcelona i l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB

PUBLICA UN COMENTARI