Manlleu ciutat de teatre • 2020

Editat per:  Museu del Ter
Any: 2020
Nombre de pàgines: 28

Catàleg digital de l’exposició en format PDF.

RESUM

L’exposició “Manlleu, ciutat de teatre” i les activitats relacionades es van fer amb motiu de la recuperació per a la ciutat, a finals del 2020, d’un dels seus teatres històrics, el Teatre Centre, inaugurat per primer cop el Nadal de 1897. La mostra, comissariada per la historiadora Judit Caballeria i amb la col·laboració de l’Associació Cultural Teatre Centre, va formar part del programa Etnologia en Xarxa de l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial de la Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

L’exposició proposava un recorregut per la història del teatre a Manlleu des del segle XIX. L’aparició de noves sales el segle XX, noves formes teatrals i nous protagonistes, especialment amb la incorporació de les dones de la població – durant els anys trenta-, fins aleshores excloses de l’activitat teatral. També trobareu  reflectides les conseqüències dels canvis polítics del moment amb el daltabaix que el franquisme va causar a l’escena manlleuenca. Durant els anys setanta el teatre va viure una gran revifalla i renovació, fruit d’aquest moment procedeixen molts actors referents, avui en dia, del nostre teatre.

Les imatges procedeixen principalment de l’Associació Cultural Teatre Centre, l’Arxiu Municipal de Manlleu, Arxiu Comarcal d’osona, la Biblioteca Municipal de Manlleu BBVA i la Biblioteca Central d’Igualada. Al final d’aquest catàleg trobareu un enllaç a l’audiovisual de testimonis que es podia veure a la mostra amb actors i actrius que han format part de la història del teatre a Manlleu.