La Font de la Mare de Déu • 2022

Editat per:  Museu del Ter
Any: 2022
Nombre de pàgines: 194

L’any 2022 s’han complert 300 anys de la construcció de la font de la Mare de Déu de Manlleu. Amb motiu d’aquesta commemoració l’investigador Joan Arimany i Juventeny, ha actualitzat i aprofundit els seus treballs previs sobre la font i el resultat és aquesta obra. El llibre inclou una anàlisi sobre l’abastiment històric de l’aigua a Manlleu i sobre la importància pràctica, però també simbòlica, de l’aigua en el nostre univers cultural; una història de la font de la Mare de Déu des de la seva construcció fins a l’actualitat, amb una especial atenció als convulsos anys trenta del segle XX; i finalment una anàlisi de la vida social i la devoció al voltant de la font de la Mare de Déu: associacionisme, festa, goigs, etc… El treball està àmpliament il·lustrat.