Inici  /  Novetats   /  Reportatge “L’escola Puig-Agut recita “La fàbrica” de Miquel Martí i Pol”

Reportatge “L’escola Puig-Agut recita “La fàbrica” de Miquel Martí i Pol”

CLIQUEU AQUÍ PER VEURE EL VÍDEO

Els alumnes de 6è de l’escola Puig-Agut de Manlleu van treballar a l’aula durant tot el curs 2021-2022 el poemari “La fàbrica” de Miquel Martí i Pol. Aquest treball es va combinar amb visites al Museu del Ter i la Fundació Miquel Martí i Pol a Roda de Ter, i va culminar amb un recital públic a les sales d’exposició del Museu de Ter el 19 i 20 de maig de 2022. La direcció artística del projecte ha anat a càrrec de Jordi Torres, mestre de l’escola.

Des del Museu del Ter hem fet un seguiment audiovisual del projecte en totes les seves fases: treball a l’aula, ruta vora Ter entre el Museu del Ter i la Fundació Miquel Martí Pol, visita a la casa natal del poeta i finalment, les representacions públiques realitzades al museu pels alumnes de 6è de l’escola. La realització audiovisual ha anat a càrrec de Xef Vila.

Aquesta activitat s’ha emmarcat en els actes de commemoració dels 50 anys de la publicació del poemari “La fàbrica”, coordinada per la Fundació Miquel Martí i Pol i amb la participació, entre altre entitats, del Museu del Ter. La fàbrica és un poemari inspirat en la vida i les condicions laborals dels treballadors i les treballadores de la fàbrica tèxtil «La Blava» de Roda de Ter. Miquel Martí i Pol va treballar en aquesta fàbrica des dels catorze anys fent d’escrivent i fins que l’esclerosi que patia li ho va impedir. En el transcurs dels anys l’autor va escriure dos reculls inspirats en la fàbrica: La fàbrica (1959) i La fàbrica (1970-1971). La primera en publicar-se va ser precisament La fàbrica (1970-1971) l’any 1972, que conté poemes tan populars com «L’Elionor», «La creació», «La fàbrica» o «De semàntica». I ara en commemorem el 50è aniversari. L’editor Jordi Sarrate la va publicar obrint la col·lecció Quaderns El Bordiol (nom de la planta que utilitzaven les dones de les fàbriques per netejar-se la bata de cotó dels fils que s’hi enganxaven).