Inici  /  Novetats   /  Un nou recurs web, “Tradueix la teva visita”, permet visitar el museu en diferents idiomes

Cliqueu  aquí per accedir al nou recurs web “Tradueix la teva visita”

El Museu del Ter ha implantat un nou sistema que permet fer la visita a les exposicions permanents del museu amb traducció en diferents idiomes. Inclou també la possibilitat d’utilitzar fàcilment els recursos de traducció automàtica en línia disponibles a la xarxa.

Els visitants estrangers al Museu del Ter no són el perfil de visitant principal del museu. Tot i això, un tant per cent significatiu dels visitants són d’orígens diversos. Per això fa temps que per incentivar la presència de visitants estrangers reflexionem sobre la manera de posar a l’abast dels nostres visitants la visita en diferents idiomes. A aquest objectiu vol respondre aquest nou projecte.

De moment aquest recurs web permetrà traduir dues exposicions permanents, la fàbrica de riu i la societat industrial al castellà i a l’anglès amb traduccions específiques i a qualsevol idioma dels que permeten les aplicacions disponibles de traducció en línia.

En fases posteriors s’incorporaran nous idiomes amb traduccions especialitzades i s’acabarà d’incorporar la darrera exposició permanent del museu, “Els rius mediterranis”.

El visitant hi podrà accedir a partir d’un codi QR a l’inici de la seva visita. Els textos de l’exposició permanent han estat numerats per poder seguir amb facilitat el recorregut de la visita en qualsevol dels idiomes escollits.

El visitant del museu podrà fer ús d’aquest servei amb un dispositiu mòbil propi o mitjançant les tablets disponibles al museu. Des de l’any passat el museu compta, a més, amb wifi gratuït del projecte europeu WifiEU.

Aquest és un projecte iniciat abans de l’impacte del Covid-19, circumstància que ha reduït al mínim els visitants estrangers i caldrà esperar a un canvi en la situació actual de restriccions a de la mobilitat per explotar completament el funcionament d’aquest nou sistema implantat al museu.

El projecte s’ha pogut desenvolupar gràcies a un ajut per a projectes estratègics de l’Oficina de patrimoni cultural de la Diputació de Barcelona.

Aquí podeu trobar aquest nou recurs per traduir el Museu del Ter.