Inici  /  Noticies   /  Vine aquest estiu a gaudir del Museu del Ter!

Vine aquest estiu a gaudir del Museu del Ter!

Com cada estiu el Museu del Ter ofereix un munt d’activitats per a petits i grans de descoberta del nostre patrimoni industrial i natural. Des de l’1 de juliol el nostre horari d’obertura del museu s’ha ampliat i fins al 15 de setembre obrim, de dimarts a divendres al matí de les 11 fins a les 14h i a les tardes de 17 a 20h, els caps de setmana i festiu el nostre horari és de 10 a 14h. En aquesta franja tothom que visiti el museu coneixerà la història industrial del nostre territori. Les nostres exposicions s’acompanyen d’antiga maquinària del tèxtil, maquetes, audiovisuals i altres recursos per fer de la visita una experiència propera. Gràcies a la força de l’aigua posarem en funcionament una de les turbines més antigues del Ter —una Fontaine de 1860—, que fa moure, com antigament, un sistema d’embarrats i màquines de la filatura. Pels més petits tenim preparat el joc de pistes “el Tresor de la Quimeta” on els proposem que, a partir d’unes pistes i amb l’ajut d’un plànol, puguin trobar un tresor i així conèixer el museu d’una manera divertida. Per als qui els hi agradi reviure el passat a través de visites teatralitzades, el museu ha preparat pels diumenges 29 de juliol i 5, 12, 19 i 26 d’agost la visita “L’esperit del Ter”, un espectacle a càrrec de la companyia Corcia Teatre. Els nostres “esperits”, en Quim o l’Assumpta, us explicaran com es transformava el cotó en fil i veureu funcionar les màquines gràcies a la Turbina Fontaine, moguda per la força del Ter.

Les nits d’estiu al Museu del Ter és temps de teatre i cada divendres i dissabte a les 21h i fins a l’11 d’agost us proposem l’espectacle teatral “Cafè, coope i puro”. La restauració de l’antic Piano de la Cooperativa, que havia estat donat al Museu del Ter pels darrers responsables d’aquesta institució centenària desprès del seu tancament definitiu, ha estat el detonant d’un espectacle que repassarà la història d’aquesta entitat.

Us animem a que també passeu els diumenges de juliol i agost a la vora del Ter amb el nostre programa d’activitats per fer en família: “Els Diumenges a la vora del Ter”. Les activitats les fem els quatre diumenges de mes a les 11h. El primer i el tercer visitem les colònies tèxtils de Rusiñol i Borgonyà, respectivament. Dos espais industrials emblemàtics de la nostra comarca. Explicarem la seva evolució històrica, la seva arquitectura i els aspectes socials que les caracteritzen. El segon i el quart diumenge us proposem activitats relacionades amb la natura. El segon diumenge observarem els ocells de riu, tot passejant a la vora del Ter a #Manlleu, on coneixerem les espècies que hi puguem veure i les seves característiques principals. El quart diumenge de mes us proposem que, junt amb nosaltres, us convertiu en investigadors perquè ens ajudeu a determinar l’estat de salut del riu Ter, gràcies als invertebrats aquàtics, que prèviament haurem anat a buscar. En aquest enllaç podreu trobar tota la informació detallada

El Museu del Ter es troba en un entorn privilegiat a la vora del riu Ter. Un riu que sens dubte ha marcat la història de la ciutat de Manlleu. Un dels elements claus que hi podeu trobar és el canal industrial, una peça clau per la industrialització de la vila. El passeig també el podeu fer amb els més petits a través de l’enigma del Ter, accessible a la nostra pàgina web o a la recepció del museu. També si voleu podeu fer ús del nostre servei de lloguer de bicicletes sota reserva prèvia (antelació 3 dies) per gaudir del nostre entorn fluvial.