Inici  /  Noticies   /  Visita guiada: “El Museu del Ter amb ulls de dona” dins els actes del 25 N (dia internacional per a l’eliminació de la violència vers les dones)

Amb motiu del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència vers les Dones el proper 25 de novembre a les 12h hi haurà la visita guiada gratuïta “El Museu del Ter amb ulls de dona” a càrrec de la historiadora Marina Cirera.

El Museu del Ter intenta reivindicar des de fa temps el paper de les dones de la indústria tèxtil al Ter posant fi a la seva invisibilitat pública mitjançant la recerca i accions de divulgació en diferents àmbits com exposicions, activitats pedagògiques o fins i tot accions teatrals. Però ho fem prou bé? Realment s’incorpora en tota la seva profunditat la mirada de les dones en el relat que construeix el museu?
“El Museu del Ter amb ulls de dona” és una visita a l’exposició permanent del museu des d’una mirada crítica. Un exercici d’intentar pensar i enfocar l’exposició tenint en compte la conjuntura del gènere. Un intent de pensar en com seria aquesta exposició si qui hagués llegit la història de la industrialització haguessin estat (també) dones o si, en qualsevol cas, s’hagués tingut en compte aquesta perspectiva.