Inici  /  Noticies   /  Torna “L’esperit del Ter”, les visites teatralitzades del Museu del Ter

Torna “L’esperit del Ter”, les visites teatralitzades del Museu del Ter

A partir del 29 de juliol i fins al 26 d’agost, cada diumenge a les 11.30h podreu reviure el passat d’una antiga fàbrica de filatures amb el nostre “Esperit del Ter”. En Quim o l’Assumpta són els dos personatges que s’amaguen sota l’esperit del Ter, dos antics treballadors que havien treballat a l’antiga fàbrica de filatures de Can Sanglas, l’actual seu del Museu del Ter.

Un dels dos personatges, cada diumenge a partir de les 11.30h, serà l’encarregat d’explicar-vos com era el treball i les condicions socials en una antiga fàbrica de filatures. Un dels aspectes més destacats de la visita és veure funcionar antigues màquines del procés de la filatura, únicament, amb la força de l’aigua. Això és possible gràcies a l’antiga turbina Fontaine, de mitjans segle XIX, que es posa en marxa només amb la força de l’aigua del riu Ter, i l’energia hidràulica que genera és utilitzada per fer funcionar algunes de les màquines del procés de la filatura.

El preu de la visita teatralitzada és de 5€ els adults i 3,5€ els infants més grans de 7 anys. No cal reserva prèvia. El preu de la visita teatralitzada inclou l’entrada al museu.