Entendre l’ofici de torner • Museu de la Torneria

Home  /  Tecnologia i oficis  /  Entendre l’ofici de torner • Museu de la Torneria

TALLER DE BALDUFES

El taller sol durar dues hores. Durant la primera part del taller, els ensenyem la col·lecció de baldufes i trompitxols del Museu de la Torneria. Hi ha baldufes molt curioses i diferents. La segona part és pràctica: repartim una baldufa per alumne/a (inclosa amb el preu del taller) i els ensenyem a fer-la ballar. La part final consisteix en una petita demostració del joc tradicional de la baldufa a la Vall del Ges i un llançament col·lectiu molt divertit. Es pot fer al Museu, a l’escola o en algun altre espai (places públiques, equipaments…)

VISITA + TALLER DE BALDUFES

En dues hores fem una visita ràpida al museu, ensenyem la col·lecció de baldufes i trompitxols (el trompitxol es llança amb els dits i la baldufa amb el cordill), i juguem a baldufa (baldufa de regal).

TALLER DE TROMPIXOLS

Fem una breu visita al museu, ensenyem la col·lecció de trompitxols i en repartim un de vuit cares en fusta de faig sense pintar per a cada alumne/a. Poden acabar l’activitat pintant amb retoladors el seu trompitxol o fer-ho a l’escola, en funció del temps de què disposin. Es pot muntar un taller en una escola o en un altre espai (biblioteca, Centre cívic…)

INFORMACIÓ PRÀCTICA

Adreçat a:

Alumnes de primària (cicle mitjà i superior). També a 1r cicle d’ESO

Horari:

Sempre amb reserva prèvia. Ens adaptem als horaris dels centres. Dissabtes i diumenges també es poden reservar activitats i tallers.

Durada:

2 hores

Preu per alumne:

2,5€ (inclou baldufa de regal)

Grup :

Es treballarà l'activitat en grup classe.

Contacte:

93 859 64 76 / [email protected]