Home  /  Novetats   /  REDACCIÓ DE L’AVANTPROJECTE MUSEOGRÀFIC DEL CAMP DE LES LLOSES

REDACCIÓ DE L’AVANTPROJECTE MUSEOGRÀFIC DEL CAMP DE LES LLOSES

L’avantprojecte respon a la necessitat d’iniciar els treballs per un nou projecte museogràfic atesa l’ampliació de l’equipament l’any 2021 i també davant el repte de transició de Centre d’Interpretació a Museu Registrat.

El document ha estat elaborat per Olga Llobet amb la participació de l’equip d’arqueòlogues i arqueòlegs del Camp de les Lloses amb la col·laboració del Museu del Ter com a Museu de Suport Territorial.

El document s’estructura en dos parts ben diferenciades, que corresponen a cadascuna de les realitats tot just mencionades. Contempla les directrius per a la redacció del projecte museogràfic bàsic posterior i proposa diversos relats, posant les bases per a un guió. Estableix les línies generals de la implementació en l’espai i els recursos interpretatius a utilitzar.

Els relats son diversos, entre d’altres:

les dones ibèriques i el seu rol dins d’una comunitat militar romana a partir de l’existència de les sepultures de criatures perinatals a les cases del vicus.

El sentit i la importància de l’obertura de la xarxa viària de Mani Sergi al territori ausetà per part de Roma.

L’especialització productiva dels diversos tallers metal·lúrgics “officina armorum”al servei de l’exèrcit romanorepublicà

Els treballs de cura i manteniment i els treballs productius dels bens de consum i d’intercanvi dins de la comunitat.

Dibuix de Núria Otero, arqueòloga i dibuixant