Home  /  Novetats   /  ACTE DE PRESENTACIÓ DEL DESPLEGAMENT DEL MUSEU DEL TER COM A “MUSEU DE SUPORT TERRITORIAL”

El dijous 10 de febrer es va dur a terme la presentació del desplegament del Museu del Ter com a Museu de Suport Territorial. El novembre del 2020 es va fer l’entrada oficial del Museu del Ter com a Museu de Suport Territorial, la presentació d’aquest dijous 10 de febrer va servir explicar com s’està desenvolupant el  desplegament del programa de Museu Suport Territorial.

L’acte va comptar amb la presència de la directora general de la Direcció General del Patrimoni Cultural, la Sra. Elsa Ibar, la cap de Servei de Museu i Protecció de Béns Mobles, la Sra. Magda Gasssó, i la regidora de cultura de l’ajuntament de Manlleu, la Sra. Eva Font. Van participar a l’acte el director del Museu del Ter, el Sr. Carles Garcia, el coordinador del Museu de Suport Territorial-Museu del Ter, el Sr. Jordi Grané i la directora del Camp de les Lloses, la Sra. Imma Mestres. Per concloure l’acte, Cor de Carxofa ens va fer una glossada sobre tot el que va donar de si la presentació.

El 2021 ha estat de desplegament del programa de Museu de Suport Territorial ens els àmbits del suport a la redacció de projectes museístics i plans de gestió, l’acció educativa, la difusió i comunicació i la gestió de col·leccions del equipaments patrimonials bàsics de la comarca.

El programa de Museu de Suport Territorial previst al Pla de Museus 2030 integra aquells museus acreditats que presten un programa de serveis de suport a equipaments patrimonials bàsics i béns culturals existents en un àmbit territorial. Poden esdevenir Museu de Suport Territorial els museus acreditats amb voluntat de prestar les funcions de suport a d’altres equipaments, i amb una trajectòria que avali la seva capacitat.

Actualment a Catalunya hi ha sis museus de suport territorial que han elaborat cadascun un projecte adaptat a les característiques pròpies dels respectius territoris, aplicant una metodologia consensuada amb la Direcció General del Patrimoni Cultural. Els altres cinc museus que també desenvolupen el projecte de Museu de Suport Territorial són l’Ecomuseu de les Valls d’Àneu, el Museu de les Terres de l’Ebre, el Museu Etnològic del Montseny. La Gabella, el Museu de la Noguera i el Museu de la Mediterrània.

A l’acte del passat dijous 10 de febrer hi van assistir una cinquantena de persones vinculades als equipaments que formen part del Museu de Suport Territorial del Museu del Ter.  Per totes les persones que no van poder assistir a la presentació del desplegament del Museu del Ter com a Museu de Suport Territorial, us deixem l’enllaç de youtube on podeu recuperar tot l’acte :

Presentació del desplegament del Museu del Ter com a Museu de Suport Territorial” – YouTube