Home  /  Novetats   /  INFORME SOBRE LES COL·LECCIONS DE LA CASA MUSEU DEL VOLTREGANÈS

INFORME SOBRE LES COL·LECCIONS DE LA CASA MUSEU DEL VOLTREGANÈS

El passat mes de setembre el Museu del Ter com a Museu de Suport Territorial va fer un assessorament a un dels equipaments que en formen part. La Casa Museu del Voltraganès, un espai pensat per ajudar a mantenir el record de la vida que hi havia a Osona del 1700 fins al 1960. És un espai gestionat per un grup de voluntaris i l’edifici és propietat de l’Ajuntament de les Masies de Voltregà. L’assessorament es va dur a terme per la necessitat de valorar el fons d’aquest equipament. Aquest assessorament va anar a càrrec d’en Jordi Abella, antropòleg i director de l’Ecomuseu de les Valls d’Àneu. Arran de diferents visites, l’informe que en va fer en Jordi Abella va consistir en una anàlisi de la qualitat de les col·leccions etnogràfiques, valorar-ne l’estat, la situació i el posicionament en l’àmbit del Voltraganès i dels fons etnogràfics en l’àmbit català i per últim algunes propostes per la millora de la conservació, ubicació, presentació museogràfica i expectatives de futur.