Home  /  Novetats   /  TROBADA AL MUSEU DE LA NOGUERA

TROBADA AL MUSEU DE LA NOGUERA

El programa “Museus de Suport Territorial” s’emmarca en Museus 2030. Pla de Museus de Catalunya i suposa un pla estratègic elaborat pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. Aquest programa pretén formalitzar, visibilitzar, ordenar i potenciar que alguns museus de Catalunya, donin suport a altres equipaments de diversa índole en el seu territori.

En el marc d’aquest programa els diferents equipaments que actuen com a Museu de Suport Territorial, que en son sis, ens anem trobant periòdicament per conèixer’ns entre nosaltres i els territoris respectius. El passat 19 de maig vam visitar el Museu de la Noguera a Balaguer que va ser fundat l’any 1983 “amb la voluntat de gestionar el patrimoni arqueològic de la ciutat de Balaguer i establir vincles de recerca i difusió entre la institució i el territori amb la idea de ser una plataforma per entendre el nostre patrimoni i la nostra cultura des de les arrels, tant andalusines com feudals.”

Durant la jornada, vam veure exemples de projectes sobre el territori molt interessants com és el cas de Castelló de Farfanya, on s’ha dinamitzat el centre històric i on vam poder visitar la presó de la Inquisició, que conté grafits del segle XVII. Posteriorment ens vam traslladar a Seró on vam visitar l’equipament de Seró Espai Transmissor visitant l’edifici que va ser premi FAD i va representar Catalunya en la Bienal d’Arquitectura de Venècia de 2014. Després de dinar vam poder visitar el Centre d’Interpretació del Montsec, integrat dins la xarxa de Dinosaures dels Pirineus.