“De Manlleu al Collsacabra. Fotografies de Jaume Salarich (1902-1978)”

Inici  /  Exposicions temporals  /  Passades  /  Passades - 2017  /  “De Manlleu al Collsacabra. Fotografies de Jaume Salarich (1902-1978)”

Un acostament el fons fotogràfic de Jaume Salarich

L’any 2012 els hereus de Jaume Salarich (Manlleu, 1902-1978) van fer donació al Museu del Ter del seu fons fotogràfic perquès es pogués conservar i divulgar. Es tracta d’un fons de 4.300 fotografies de temàtiques molt diverses. Sabater de professió, Salarich va acabar convertint la seva passió, la fotografia, en la seva professió en el tram final de la seva vida, i va ser un dels referents fotogràfics del segle XX a Manlleu.

Comencem la divulgació d’aquest fons partint d’una de les aficions de Jaume Salarich a banda de la fotografia, l’excursionisme. El Collsacabara, els seus paisatges, masies i pobles és, sens dubte, una de les fites preferides dels caminadors manlleuencs. Ens acostem a aquest territori tan proper geogràficament i sentimentalment a Manlleu de la mà de les fotografies de Jaume Salarich, com una manera també de fer un primer acostament monogràfic a la seva obra.

INFORMACIÓ PRÀCTICA

Calendari: