Aliança MAGNETer amb l’Institut del Ter

Inici  /  Aliança MAGNETer amb l’Institut del Ter

El MAGNETer és un projecte d’aliança i d’innovació educativa entre el Museu del Ter i l’Institut del Ter de Manlleu desenvolupat entre el curs 2015-16 i 2020-21. La relació entre el museu i l’institut es va plantejar amb l’objectiu de lluitar contra l’estigmatització del centre, i es va materalitzar en un conjunt d’activitats i línes de treball compartides que feien del museu una aula més de l’institut. Està inspirat en el model “Escoles Magnet”, originari dels Estats Units, que pretén revertir la dinàmica de desprestigi dels centres que s’hi acullen a través d’una proposta d’innovació educativa per garantir l’excel·lència i l’equitat amb una visió comunitària i de corresponsabilitat, promovent el treball en equip i les aliances entre professorat, famílies, alumnat i comunitat.

El projecte va formar part del programa “Magnet, aliances per a l’èxit educatiu”, impulsat per la Fundació Jaume Bofill, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, el Consorci d’Educació de Barcelona i l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB.

Al nostre canal de Youtube podeu consultar alguns vídeos relacionats amb el projecte.