Inici  /  Novetats   /  “Desvetllem la memòria des de la pàgina de Facebook Som de Manlleu” taller de fotografia històrica

El taller que comença el proper dimarts 14 de gener, es farà al Museu del Ter cada dimarts de 4 a 6 de la tarda fins al 31 de març.
El taller es fa conjuntament amb els administradors de la pàgina de Facebook “Som de Manlleu”.
La dinàmica de l’activitat és la mateixa que la resta de tallers de fotografia històrica, les imatges que porten els assistents es digitalitzaran, es documentaran i formaran part del fons fotogràfic del Museu del Ter.
Amb el naixement de la pàgina de Facebook “Som de Manlleu”, la qual té més de 3000 seguidors, van aparèixer fotografies històriques molt interessants per a la història de Manlleu que valdria la pena poder conservar en un fons públic. Amb la voluntat de no deixar perdre aquestes imatges i la informació que se’n deriva, el Museu del Ter i la pàgina de Facebook “Som de Manlleu” uneixen esforços per fer el taller de fotografia històrica i memòria oral al Museu del Ter, “Desvetllem la memòria des de la pàgina de Facebook Som Manlleu”.
Aprofitant el Facebook i les xarxes socials, des de la pàgina “Som de Manlleu” i el Museu del Ter es vol crear el fons fotogràfic de la pàgina de Facebook “Som de Manlleu”. El fons es crearà a través de la dinàmica habitual dels tallers de fotografia històrica, on les imatges que porten els assistents es digitalitzaran, es documentaran i formaran part del fons fotogràfic del Museu del Ter. Per això es demana a totes aquelles persones que tinguin fotografies històriques a casa seva que les portin al museu, qualsevol dimarts de 4 a 6 de la tarda fins al 31 de març. Una vegada digitalitzades aquestes imatges, es penjaran a la pàgina de Facebook “Som de Manlleu” per, d’aquesta manera, documentar-les entre tots els membres de la pàgina.
Aquestes imatges es podran trobar en un fons públic custodiat pel Museu del Ter i serviran per il·lustrar part de la història de Manlleu.