La fotografia de Cintet Rifà Anglada • 2017

Inici  /  Publicacions en línia  /  La fotografia de Cintet Rifà Anglada • 2017
MuseudelTer_cintet_rifa2_300

La fotografia de Cintet Rifà Anglada

Autors: Jordi Abella, Jaume Ayats, Carles García, Ricard Marco, Fina Rifà, Jacint Torrents i Gerard Verdaguer
Editat per:  Museu del Ter
Any: 2017
Nombre de pàgines: 95

Catàleg digital de l’exposició en format PDF.

RESUM

L’any 2016 el Museu del Ter va presentar l’exposició “La fotografia de Cintet Rifà Anglada. Una mirada etnogràfica (1900-1930)”. Aquest breu catàleg de l’exposició completa aquesta primera tasca de divulgació d’aquest fons fotogràfic. El fons fotogràfic de Cintet Rifà Anglada (Manlleu 1879-Barcelona 1938) compta amb gairebé 3.000 fotografies, plaques de vidre, principalment estereoscòpiques, preses entre l’any 1900 i l’any 1930 aproximadament. En aquest text es destaca la mirada etnogràfica que Rifà projecta a la comarca d’Osona, i especialment a la vall del Ges, als peus del santuari de Bellmunt, on Cintet Rifà va recollir les formes de vida i treball en un entorn rural, al voltant de la casa familiar del Serrat de Nespla, adquirida pels Rifà l’any 1897. En la seva obra també hi ha paisatge però l’interès central de Cintet Rifà i la seva fotografia són les persones i el seu dia a dia. A les sèries fotogràfiques que trobareu a continuació, preses preferentment durant les seves habituals estades a la casa familiar del Serrat, trobareu un exemple excel·lent d’aquesta mirada. Des de les tasques del cicle agrícola a les feines relacionades amb el bestiar, o el bosc, passant per les dones del món rural, que trobem de forma poc habitual representades en la seva fotografia. En aquesta mateixa casa, la família ha conservat aquest valuós fons fotogrà fic, actualment dipositat a la Biblioteca de Catalunya i a l’abast d’investigadors i documentalistes.