No se’n parlava • 2019

Inici  /  Publicacions en línia  /  No se’n parlava • 2019
MuseudelTer_cataleg_no_sen_parlava_300

NO SE’N PARLAVA

Els represaliats i represaliades pel franquisme a Manlleu

Autores: Imma Domènech i Assumpta Tort.
Editat per:  Museu del Ter
Any: 2019
Nombre de pàgines: 135

Catàleg digital en format PDF.

RESUM

Entre l’11 de desembre de 2018 i el 26 de maig de 2019 el Museu del Ter va acollir l’exposició “No se’n parlava. Els represaliats i represaliades pel franquisme a Manlleu”. En aquest catàleg hi trobareu accessibles tots els textos, fotografies, documents i audiovisuals de l’exposició. Inclou també un capítol més aprofundit de contextualització històrica: “Guerra, derrota i repressió. El cas de Manlleu”, també a càrrec de les historiadores Imma Domènech i Assumpta Tort.
Aquest treball és un reconeixement, que restava encara pendent col·lectivament als i les represaliades pel franquisme a Manlleu, víctimes d’una repressió organitzada sistemàticament amb la finalitat d’escarment, tot estenent la por, la paràlisi i la submissió dels vençuts, independentment de la veritat i la justícia. Aquesta feina de recuperació de la memòria ha estat especialment important perquè l’oblit forçat per la repressió i la por va mantenir en la foscor el destí de moltes persones. De fet, els familiars i descendents d’aquelles persones ens recorden el silenci al voltant d’aquesta realitat amagada.