L’art de la paciència • 2021

Editat per:  Museu del Ter
Any: 2021
Nombre de pàgines: 155

Les historiadores rodenques Irene Llop Jordana i Núria Sadurní Puigbò són les autores d’aquest treball sobre una temàtica inèdita i singular: la pesca fluvial a les poblacions del Ter mitjà a la comarca d’Osona, especialment a l’entorn de Roda de Ter, Manlleu i Torelló. Es tracta d’un treball de recerca realitzat l’any 2012 gràcies a un ajut per a la recerca etnològica de la Direcció General de Cultura Popular que restava inèdit.
El llibre presenta un recull de les espècies, autòctones o introduïdes al llarg del segle XX, pescades a les vores del Ter; les tècniques de pesca practicades, les legals i les perseguides per la llei i per les mateixes societats de pescadors; els llocs de pesca tradicionalment coneguts i transmesos entre diferents generacions de pescadors; les festes, concursos i tradicions associades al moviment associatiu. Fa també un breu repàs de la història de les principals societats de pescadors de la comarca d’Osona, especialment les de Roda de Ter i Manlleu.